Zgodnie z rozporządzeniem
nowa e-legitymacja szkolna (plastikowa)
będzie wydawana pierwszoklasistom w roku szkolnym 2024/2025,
a pozostałym uczniom tylko w przypadku konieczności wydania duplikatu.
Wydane już papierowe legitymacje uczniowskie zachowują ważność do ukończenia szkoły przez ich posiadaczy.
Podstawa prawna:
• § 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 7 czerwca 2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. z 2023 r. poz. 1120 ze zm.)
Jeżeli uczeń zgubi papierową legitymację albo plastikową e-legitymację,
to po 12 lipca należy mu wyrobić nową plastikową e-legitymację
i pobrać opłatę od ucznia za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej
w wysokości 9 zł. (§ 61 rozporządzenia)
O wydanie duplikatu zwraca się z pisemną prośbą Rodzic uzasadniając i potwierdzając utracenie poprzedniego dokumentu.
Ponieważ wydanie nowej e-legitymacji szkoła powierza firmie zewnętrznej (za sporą opłatą)
uprzedzamy, że czas wydania e-legitymacji może potrwać dużo dłużej niż papierowej.
Oprócz legitymacji w formie papierowej lub e-legitymacji (plastikowej)
uczeń może równocześnie posiadać mLegitymację.
mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie.
Jest bezpiecznym, nowoczesnym i bezpłatnym narzędziem, które na pewno spodoba się uczniom.
Jest częścią aplikacji mObywatel.
Żeby z niej skorzystać, potrzebny jest tylko smartfon z systemem Android lub IOS.
mLegitymację wydaje szkoła - potrzebne jest zdjęcie ucznia, które po zeskanowaniu oddajemy
oraz pisemne podanie Rodzica (druk podania do pobrania ze strony szkoły w zakładce Dokumenty szkolne)
Wydanie mLegitymacji jest bezpłatne.