Szanowni Państwo,
do Świąt Wielkanocnych mamy nadal
zawieszone zajęcia w szkołach.
Zgodnie z wytycznymi MEN szkoły mają realizować nadal podstawę programową z uwzględnieniem nowych nietypowych warunków realizacji.
Skoro realizacja podstawy programowej to i też egzekwowanie uczestnictwa w zajęciach, pracy samodzielnej ucznia.
Zdajemy sobie sprawę z problemów jakie nagle pojawiły się w domach
w związku z koniecznością komunikowania się ze szkołą poprzez Internet.
Znamy Państwa kłopoty związane z tym, że np. jest jeden komputer w domu
i kilka osób stoi do niego w kolejce.
Wiemy, że jeszcze nie wszystkie dzieci potrafią sprawnie obsługiwać
edytory tekstu, edytory graficzne, załączać pliki do wiadomości.
Wiemy, że prędkości Internetu jakie mamy w domach nie są zbyt duże
i po prostu zawiesza się nam wszystko co jakiś czas.
To wszystko wiemy z własnego doświadczenia,
od dzieci, od rodziców i staramy się uwzględnić i weryfikować
na bieżąco w swojej pracy.
Ta sytuacja wszystkich nas zaskoczyła,
wszyscy uczymy się teraz jak odnaleźć się w niej -
wszyscy,
czyli dzieci, rodzice i nauczyciele.
Początek prowadzenia zajęć przez Internet był trudny, ale z dnia na dzień jest coraz lepiej -
już zdecydowana większość uczniów loguje się codziennie na dziennik elektroniczny, wykonują polecenia nauczycieli,
odsyłają zadania, poprawiają błędy w zadaniach,
dopytują kiedy czegoś nie wiedzą.
Bardzo serdecznie dziękujemy Rodzicom za wyrozumiałość
i pomoc w przestawieniu się dzieci na inną niż dotąd formę pracy.
Każdego dnia dzieci będą dostawały materiały tylko do zajęć
jakie w tym dniu mają według planu.
Nauczyciele będą pomagali, jeśli tylko skontaktuje się dziecko czy rodzic
z nauczycielem w ustalony z danym nauczycielem sposób.
W domach gdzie są dzieci w różnym wieku, albo rodzice pracują
problem z dostępem do komputera proponujemy rozwiązać stosując
podzielenie nauki zdalnej na 2 zmiany -
1 zmiana przed południem - uczniowie klas starszych
ze względu na to, że oni samodzielnie potrafią obsługiwać komputer,
2 zmiana po południu - uczniowie klas młodszych
ze względu na to, że oni potrzebują pomocy dorosłych lub starszego rodzeństwa .
Kiedy nauczyciele będą z nich korzystać na lekcji,
wówczas wyślą dzieciom linki do konkretnych materiałów.
Dziękując za dotychczasową Państwa kreatywność, troskę o uczniów i naszą szkołę
proszę o dopilnowywanie dzieci, żeby systematycznie uczestniczyły w zdalnym nauczaniu.
Serdecznie pozdrawiam,
życzę przede wszystkim zdrowia i optymizmu,
bo one mają teraz wartość nieocenioną.
Z poważaniem
Marta Godek
dyrektor szkoły